Portofolio

Logo og profilering

Logo på sort bakgrunn

Logoelement til bruk på sosiale media

Eksempler på bruk av logo. Skjermdump fra video: Kubrix

Kunden ønsket at logoen skulle inneholde en jordklode som skulle vise at hundene søkte etter sprengstoff som ligger under bakken. Halvsirkelen beskriver jordkloden.

Hund under arbeid ble studert på filmopptak og den mest illustrerende posisjonen til hunden ble tegnet inn i logoen.

Fargen orange fungerer som en illustrasjon på fare, hundene er trent opp til å finne sprengstoff. Fargen Orange gir også fin kontrast mot både hvit (lys) og sort (mørk) bakgrunn.

Logoen et tenkt å fungere med et rimelig budsjett til trykk på klesplagg og til folie på bil.

Søskenfirma til Eksplosivhund

Logoen skulle ha noe av det samme designuttrykket som logoen til Eksplosivhund.

Ballen i teksten som hunden i emblemet har snuten mot, skal hinte om at hundene er trent opp til søk.

Gammel logo (ikke i bruk i dag)

Ny jubilemslogo 

Forenklet utgave til brodering og til bruk steder som ikke kan ha detaljer og farger.

Eksempler på bruk av logo 

Beskrivelse av logo på hvit bunn, sort bunn. Farger og en farge.

Kunde: Norsk Motorcykkel Union (NMCU)

Jubileumslogo; NMCU 50 år

Kunden ønsket et redesign av en eldre utgave av logoen enn den som er i bruk i dag.

MINE TANKER RUNDT FORSLAGET

Jeg har lagt vekt på at form og ikke minst fargene fra den gamle logoen skal prege inntrykket.

Men samtidig har jeg forenklet noe for at «NMCU» og «50 år» skal komme tydelig fram.

Fargene blå og rød på hvit bunn er viktig for den gamle logoens uttrykk. Jeg har laget forslag på sort bunn slik at det kan vurderes, men jeg synes den står best på hvit eller gråmelert bunn med tanke på den gamle logoens uttrykk.

Jeg har laget to varianter av emblemet; en stor og en liten. Jeg har i den lille utgaven forenklet slik at selv om motorsykkel figuren skulle «grumse seg til» vil selve budskapet komme fram på et broderi på en caps eller på en liten gravering.

Det er så mange detaljer i den gamle logoen som skal på plass at det viktigste har vært å balansere det hele.

Gammel logo

Ny logo

Spesialutgave av logo til bruk på treningstøy i stor utgave på bryst og rygg.

Enkel oppgradering av gammel logo.

Endret til en farge og at den ene fargen er valgfri. En valgfri farge gjør det friere å tilpasse logo til forskjellig bruk og design.

Logoen ble først og fremst oppdatert fordi den ikke fantes i god kvalitet, moderniserte og strammet opp font minimalt.

Utgangspunktet var et nytt firma som kjøper opp gull, sølv, mynter og sedler fra privatpersoner.

Bygde opp det visuelle med et hint om gjenbruk og resirkulering.

Profilfargen er gull på sort eller hvit bakgrunn.

Diverse logo:

Profilering