Portofolio: Logo

Logo på sort bakgrunn

Logoelement til bruk på sosiale media

Eksempler på bruk av logo

År: 2019

Kunden ønsket at logoen skulle inneholde en jordklode som skulle indikere at hundene søkte etter sprengstoff som ligger under bakken. Halvsirkelen beskriver jordkloden.

Hund under arbeid ble studert på filmopptak og den mest illustrerende posisjonen til hunden ble tegnet inn i logoen.

Fargen orange fungerer som en illustrasjon på fare, hundene er trent opp til å finne sprengstoff. Fargen orang gir også fin kontrast mot både hyit (lys) og sort (mørk) bakgrunn.

Logoen et tenkt å fungere med et rimelig budsjett til trykk på klesplagg og til folie på bil.

År: 2019

Søskenfirma til Eksplosivhund.

Logoen skulle ha noe av det samme designuttrykket som logoen til Eksplosivhund.

Ballen i teksten som hunden i emblemet har snuten mot, skal hinte om at hundene er trent opp til søk.

Gammel logo (ikke i bruk i dag)

Ny jubilemslogo 

Forenklet utgave til brodering og til bruk steder som ikke kan ha detaljer og farger.

Eksempler på bruk av logo 

Beskrivelse av logo på hvit bunn, sort bunn. Farger og en farge.

År: 2021
Kunde: Norsk Motorcykkel Union (MNCU)

Jubileumslogo; NMCU 50 år

Kunden ønsket et redesign av den gamle logoen. (Denne logoen ikke i bruk dag.)

MINE TANKER RUNDT FORSLAGET

Jeg har lagt vekt på at form og ikke minst fargene fra den gamle logoen skal prege inntrykket.

Men samtidig har jeg forenklet noe for at «NMCU» og «50 år» skal komme tydelig fram.

Fargene blå og rød på hvit bunn er viktig for den gamle logoens uttrykk. Jeg har laget forslag på sort bunn slik at dere kan vurdere det, men jeg synes den står best på hvit eller gråmelert bunn med tanke på den gamle logoens uttrykk.

Jeg har laget to varianter av emblemet; en stor og en liten. Jeg har i den lille utgaven forenklet slik at selv om motorsykkel guren skulle grumse seg til vil selve budskapet komme fram på et broderi på en caps eller på en liten gravering.

Det er så mange detaljer i den gamle logoen som skal på plass at det viktigste har vært å balansere det hele. Om dere har noen tanker rundt noen endringer lager jeg  ere forslag.

Gammel logo

Ny logo

Spesialutgave av logo som en illustrasjon til bruk på treningstøy i stor utgave på bryst og rygg

År: 2020

Oppgradering av gammel logo

Endret til en farge og at den ene fargen er valgfri. En valgfri farge gjør det friere å tilpasse logo til forskjellig bruk og design.

Logo motte først og fremst rentenes fordi den ikke fantes i god kvalitet, moderniserte, strammet opp font minimalt.

År: 2021

Nytt firma som kjøper opp gull, sølv, mynter og sedler fra privatpersoner.

Bygde opp det visuelle med et hint om gjenbruk og resirkulering.

Profilfargen er gull på sort eller hvit bakgrunn,Finjustert font. fordi det speiler produktet.

Diverse logo: